احتمال ردیابی برنامههای تاریخی طراحی جواهراتدر درجه اول ناشی از عرف است ، با شروع از دورترین تمدنها ، دفن مردگان با ثروتمندترین لباسها و زیور آلات آنها. نمادهای پلاستیکی و تصویری - نقاشی ، مجسمه سازی ، موزائیک - همچنین گواهی فراوانی را برای جواهرات پوشیده شده در دورههای مختلف ارائه میدهند.
این احتمال وجود دارد که انسانهای ماقبل تاریخ قبل از اینکه فکر کنند در استفاده از هر چیزی که میتواند لباس را پیشنهاد کند ، به تزئین بدن فکر میکردند. قبل از کشف فلزات گرانبها ، افرادی که در کنار ساحل زندگی میکردند ، خود را با انواع زیادی پوسته ، ماهی ماهی ، دندان ماهی و سنگریزههای رنگی تزئین کردند. افرادی که در داخل کشور زندگی میکردند از حیواناتی که برای غذا کشته شده بودند به عنوان مواد زینتی استفاده میکردند: گاوهای گوزنشی ، ماسکهای ماموت و انواع استخوانهای حیوانات. پس از تبدیل شدن آنها از حالت طبیعی به اشکال پیچیده مختلف ، این مواد به همراه پوست حیوانات و پرندگان پرنده تزئین کافی را ارائه میدادند.
این دوره با دورهای روبرو شد که شاهد گذار از زندگی عشایری به نظم اجتماعی مستقر و تولد متعاقب آن باستانی ترین تمدنها بود. اکثر مردم در کنار رودخانههای بزرگ سکونت داشتند که این امر توسعه کشاورزی و دامپروری را تسهیل میکرد. به طور غیرمستقیم ، این امر همچنین به کشف رسوبات آبرفتی باکره بکر از مواد معدنی منجر شد که نخستین آنها طلا و سنگهای قیمتی بودند و کسانی بودند که آنها به تعمیر طلاو ساختن طلا میپرداختند.
با گذشت سالها ، اشکال محدود جواهرات مربوط به زمانهای ماقبل تاریخ تکثیر میشد تا جایی که شامل زیور آلات برای هر قسمت از بدن میشد. برای سر تاج ، دیودم ، تیارا ، مویی ، شانه ، گوشواره ، حلقه بینی ، حلقه لب و گوش وجود دارد. برای گردن و پیچ و مهره گردنبندها ، فیبرها (پین ایمنی باستانی) ، بروشسها ، برشها (سینههای سینه) ، دندانپزشکان ، کمربندها و فیبرهای تماشایی وجود داشت. برای بازوها ، دستبندها ، دستبندها و انگشترها مد شده بود. و از آنجا بود که طراحی طلا و جواهر پا در عرصه صنعت گذاشت. صنعتگران برای ران ، پا و پا دستبندهای ران ، دستبندهای مچ پا ، حلقههای انگشتان پا و دست و پا کفش را طراحی کردند و عدهای نیز بودند که به تعمیرات طلا و جواهر مشغول بودند.
قدمت خاورمیانه و باستان غربی
سومری
از قدیمیترین نمونههای جواهرات میتوان به مقبره ملکه پو-ابی در اور در سومر (که اکنون به نام طال المکاییار خوانده میشود) یافت شد ، که از هزاره سوم قبل از میلاد مسیح است. در قسمت دخمه قسمت فوقانی ملکه با نوعی لباس از جنس طلا ، نقره ، لاجورد لاپیس ، کارنلی ، عقیق و دانههای کلسدونی پوشانده شده بود ، لبه زیرین که با یک حاشیه حاشیه تزئین شده از طلای کوچک ، کارلین و ... پوشانده شده است. سیلندرهای لاجورد لاپیس. در نزدیکی بازوی راست وی ، سه پایه طلای بلند با سرهای لاجوردی لاپیس ، سه آمینت به شکل ماهی - دو عدد از طلا و یکی از لاجوردهای لاپیس - و یک چهارم طلای طلا با شکلهای دو غده نشسته قرار گرفته است. روی سر ملکه سه قطر وجود داشت که هر کدام کوچکتر از آن که در زیر آن قرار داشت ، به یک باند طلایی گسترده بستند: اولین ، که برای پوشاندن پیشانی به پایین آمده بود ، از حلقههای بزرگ به هم پیوسته تشکیل شده بود ، در حالی که دوم و سوم از واقع بینانه ساخته شده بودند. برگ صنوبر و بید طراحی شده است. در بالای الماسها گلهای طلایی ، روی ساقههای افتاده قرار داشت که گلبرگهای آن دارای تزئینات آبی و سفید بودند. در قسمت پشت سر یک شانه از نوع اسپانیایی قرار داشت که دندانهای آن با گلهای طلایی تزئین شده بود. گوشوارههای طلای بزرگ ، به شکل دایرههای پیوند خورده ، مخروطی ، نیمه لوله ، دکوراسیون سر را تکمیل کردند. گردن گردنبند بود با سه ردیف سنگهای نیمه قیمتی که در وسط توسط یک گل باز در یک دایره طلایی قطع میشدند. بسیاری از حلقهها بر روی انگشتان پوشیده شده بودند. مقادیر زیادی جواهرات دیگر - از جمله دستبندهای مچ دست و بازوها و وسایل برقی - متعلق به خانمهای مأمور ، مأمورین و حتی اسبهایی بودند که بخشی از قطار تشییع جنازه را تشکیل میدادند. طبق معمول ، غارنشینان ملکه پس از مراسم خاکسپاری خود را در سردابه کشته بودند و جواهرات او را بر میداشتند. به همین منوال هر سال که میگذشت در حوزه طلا و جواهرات آفرینش جدیدی شکل میگرفت به این صورت دیگر مشاغل طلا از جمله هنر مخراجکاری و ریخته گرینیز کم کم روی کار آمد. در پیان باید بگوییم در صنعت طلا و جواهر ، مشاغل طلابسیار وجود دارد که میتوانید با آن به منبع درآمد بپردازید.